Cei doi pionieri bavarezi: BMW 1602 & 2002

Din cand in cand, cuiva i se face dor de un model si ii aduce un tribut – un film, o serie de poze, un album sau o expozitie. Din aceasta categorie face parte si micul filmulet de mai jos – micul 1602 este readus in lumina reflectoarelor, desi pentru multi dintre noi, acesta zacea intr-un sertar al memoriei, uitat undeva, acolo, plin de praf.

1602 s-a nascut undeva in anii ’60, reprezentand o variatie a sedanului New Class 1600, prezentandu-se publicului larg ca o masina sport si foarte usoara, versatila si un pionier al autovehiculelor sport. Atat 1602 cat si 2002 reprezinta bazele si stramosii a ceea ce cunoastem in ziua de astazi ca si Serie 3 din palmaresul companiei bavareze.

In acel moment, prin noul 1602, BMW a lansat un produs destul de unic, o prezenta aparte pe strazile Germaniei si nu numai. Pe langa avantajele costurilor – noul 81ed0b219c00f14d1ff6349e5fb26a61coupe venea la un pret mult mai redus fata de versiunea sedan, 1602 (1600 de la motorul de 1,6 L si 2 de la doua usi) se prezenta intr-un ampatament redus fata de 1600 New Class, cu circa 23 de cm mai scurt decat fratele mai mare si un motor de 85 CP (cu 2 CP in plus). In scurt timp, prin 1967, apare versiunea sport a modelului – 1600 TI, ce producea circa 105 CP din acelasi motor, cat si o versiune cabrio a acestuia, completand astfel gama.

Insa 1602 nu a fost singurul model sport si compact din anii ’60 al bavarezilor – pe aproape aceeasi structura, prin 1968, inginerii BMW au gandit un motor de 2,0 L, si l-au denumit scurt – BMW 2002.

O legenda in palmaresul BMW si nu numai, o legenda pe scena automobilistica, 2002 a depasit granitele europei, ajungand in Statele Unite dupa ce micul 1602 nu a reusit, datorita exigentelor americanilor in ceea ce priveste emisiile motorului.

Dupa cum spuneam, 2002 se prezinta publicului larg avand un motor de 1997 cmc, pe carburatie, cu un output de 100 CP (75kW),  cat si o versiune mai sport a acestuia – compresie marita si 120 CP (89 kW) . Insa aceste date s-au schimbat cu anii, caci 2002 a trecut prin diferite modificari, trecand de la carburatie la injectie, de la aspirat la turbo – 2002 Turbo s-a lansat in ’73, in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, fiind astfel primul turbo produs in serie in Europa. Doar asa, de drag, amintim ca 2002 Turbo reusise un frumos scor de 170 CP/5800 rpm, avand un cuplu de 240 Nm, mult peste unele masini turbo din ziua de astazi.

Vizionare placuta!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s